Google+ Edithsme: Estèticament incorrecta

4/7/12

Estèticament incorrecta



Avui, una amiga meva ha penjat al seu mur de Facebook una bella frase d’Ovidi Montllor
“T’adones amic. Hi ha gent a qui no agrada que es parle, s’escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no els agrada que es parle, s’escriga o es pense.”

Llegint-la m’ha vingut una imatge al cap de fa ja uns 6 o 7 anys quan anava amb els meus fills de 7 i 10 al tren, camí de Vilanova. El fet és que arribant a una estació (jo diria que Gavà) es va aixecar un home i després de fer-me una mirada esfereïdora em va deixar sobre la falda un paperet doblegat. Davant la curiositat dels meus fills el vaig obrir i quina seria la meua sorpresa en llegir-lo,


“No te da vergüenza enseñar asi a tus hijos. Aquí se habla castellano hija de puta”
Em vaig aixecar per muntar-li “un pollastre”, però “el pavo” ho tenia calculadíssim doncs ja s’havia baixat a l’estació i el tren continuava la marxa.

A que bé tot això?
Doncs a que ahir anava amb el tren també a Vilanova i de sobte em vaig fixar en un home “rarot”. El coneixia? No ho sabia. No podia ubicar-lo en cap lloc. Però quelcom tenia aquell home que no encaixava del tot. Més endavant i arribats a Gavà, vaig veure com aquell home s’aixecava i es dirigia a una jove mare i la seva nena d’uns 8 anys. Es plantava davant seu i els dirigia una mirada llarga i plena d’un odi encès. Tot seguit es treia un paper de dintre d’un llibre o llibreta i amb extrema ràbia l’estampava contra la finestra on s’asseien les dues. Després i aprestant el pas, va baixar del tren, i les portes es van tancar rere ell.

No m’ho podia creure! No podia ser veritat! I em vaig aixecar i vaig anar a veure que carai havia enganxat aquell home estrany a la finestra.
I tot i que ho estava llegint, encara no m’ho acabava de creure
           “POR ESTETICA. HABLA EN CASTELLANO”

Per tots els sants! Aquell paio era el mateix mala ombra que ja fa molts anys m’havia plantat el paperet a la falda. El vaig desenganxar amb ràbia de la finestra i després de deixar-lo verd amb l’altra mare, vaig tornar al meu seient

Por estètica habla en castellano? Això vol dir que la llengua catalana és estèticament incorrecta? Doncs val. Adoro la estètica incorrecció de la meva llengua. És més, la seva estètica incorrecció és quelcom que la acreixenta i si no.... per mostra un botó.
Marti i Pol, Joan Manuel Serrat, Lluís Llach, Jacint Verdaguer, Salvador Espriu, Mercè Rodoreda …i tants i tants que han emprat la nostra llengua de la manera més estèticament incorrecta possible
Gràcies a tots ells i.. per molts anys puguem fer tan bones obres!

1 comentari:

  1. Ostris Noia ¡
    Quina gent corre per els trens ¡
    I a a mes em dones i de manera anonima

    ResponElimina