Google+ Edithsme: Els bisbes espanyols troben moralment inacceptable la desintegració de la unitat d’Espanya

5/10/12

Els bisbes espanyols troben moralment inacceptable la desintegració de la unitat d’Espanya


Ara si que estic del tot trasbalsada...
Per si no en tingués prou amb que el Rei tingui a bé considerar-me una somiadora perquè jo si crec en quimeres. I que els Militars vulguin aparcar el seu  tanc, un dia d'aquests,  davant  de casa meva. I  que el senyor Vidal Quadras, vulgui intervenir Catalunya i posar un General de Brigada al comandament dels mossos d'esquadra.

Per si no en tingués prou amb que el senyor Wert, Ministre d'educació,  vulgui recentralitzar els catalans  perquè segons ell,  estem poc centrats i per tant desenfocats. I per si fos poc que de tota Espanya em diguin de tot menys amiga i de tot menys bonica.  I  em titllin de lladre i d'insolidària.  I m’etiquetin de pidolaire i fins i tot de segrestadora, perquè a algú se li ha posat al cap que li vaig robar en un altre temps una part dels habitants.

Per si no en tingués prou amb que la senyora Cifuentes (delegada del govern) vulgui després de tant de temps  modular la meva vida perquè l’ha estudiat i ella creu que és poc racional. I  que el senyor Alfonso Guerra em digui xenòfoba perquè penso com molts catalans que Espanya ens espolia.

Per si no en tingués prou  amb  la desaprovació de  l’exministre d'interior que em considera una terrorista perquè em crec  nacionalista i al seu entendre “ETA i  el nacionalisme català van de la mà”.  I per si no en tingués prou amb que el senyor Rajoy ara em titlli d'obstinada,  i d'enemiga perquè perdo el temps en la seva opinió, treballant a destemps per dividir Espanya.

Per si tot això no fos prou,
ara va i els bisbat d'Espanya (que no el Català que s’ha desmarcat) es diu inquiet i preocupat  i em jutja amoral perquè diu que practico maneres desintegradores a casa meva.

Apa Home!
Com diria el meu avi.....Amb l’església hem topat!

Extracte de la Conferència Episcopal Espanyola 
( 17 vots a favor i quatre abstencions- previsiblement els 4 bisbes catalans)

Cap dels pobles o regions que formen part de l’estat espanyol es podria entendre tal i com és avui, si no hagués format part de la llarga història d'unitat cultural i política d'aquesta antiga nació que és Espanya”

“Propostes polítiques encaminades a la desintegració unilateral de la unitat de l’antiga nació que és d'Espanya  causen una gran inquietud als bisbes perquè aquesta posició unilateral seria una posició que no té en compte el conjunt”

“La tensió social creix i determinades propostes  polítiques han vingut a afegir elements de preocupació en moments ja de per si difícils”

“Cal preservar el bé de la unitat al mateix temps que el de la rica diversitat dels poble s d'Espanya”

“El malestar social ...“no hauria de ser alimentat com a excusa per a la promoció de cap interès polític o econòmic  particular”

1 comentari: