Google+ Edithsme: Volem un exèrcit català?

19/4/13

Volem un exèrcit català?


La Gazeta
Després de llegir amb incredulitat un article d'Àlex Gutiérrez a l'Ara.cat, titulat “La Gaceta, descobreix els tancs catalans”, m'ha agafat tal atac de riure que no he tingut més remei que xafardejar una mica per aquesta Gaceta tan espanyola.

Efectivament, a la portada un enorme tanc amb la senyera onejant al vent i un titular d'allò més estrident;  Quieren un ejército catalan!

Home,  a mi personalment no em faria res però ara per ara no entra dins les meves prioritats més immediates. Per cert el Photoshop del tanc molt matusser i l'elecció de la foto també. Ara resultarà que tenim clima desèrtic a Catalunya i no mediterrani com sempre ens havien dit. I jo sense saber-ho!


Tot seguit accedeixo a la pàgina de la xarxa i em trobo amb un altre titular igual de surrealista; El desafío soberanista catalán incluye un Ejército con 35.000 efectivos.  Coi penso, pos tindrem 35.000 aturats  menys!

Després, el periodista de la Gaceta, Enrique Morales, afegeix que se ha fijado como prioridad la construcción de unas Fuerzas Armadas propias que tendrían como misión la defensa de la soberanía nacional ante amenazas externas.

Ah caram...I això inclou el mosquit tigre i el Dimoni de Tasmània? Perquè sinó no entenc qui coi ens amenaça externament?

I després continua,
...cuyo principal cometido sería mantener la independencia del Estado catalán.

Dic jo que tindrien altres tasques no? Ja m'imagino el President Mas dalt del tanc comandant las tropas rebeldes i al conseller Mas-Collell, el seu fidel escuder, calculant a corre-cuita quanta pólvora caldria per bombardejar l'enemic. Segurament un 0,7%. Dic jo.

Per cert... i ja saben aquests xiquets de la Gaceta que segons el diccionario de la Real Acadèmia Espanyola, la paraula Gaceta, entre altres coses significa col·loquialment  “mentir mucho”

I també saben, que la Gaceta és considerada la primera publicació periòdica catalana i de la Península Ibèrica, nascuda al  maig de 1641 durant la Guerra dels Segadors i que va ser editada setmanalment en català fins el 1642. Ho dic perquè igual desprès de saber això haurien de plantejar-se seriosament el canvi de nom .

Ah , m'oblidava que també és el nom que va tenir el diari oficial del govern Espanyol fins el 1936. Suposo que per aquesta raó han escollit el nom!

I per acabar un deixo un dels comentaris que algú ha deixat a la mateixa pagina,

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada