Google+ Edithsme: La JEC obliga al Govern a retirar el vídeo de la campanya pel 25N

1/11/12

La JEC obliga al Govern a retirar el vídeo de la campanya pel 25N


Començo aquesta entrada tot dient que al meu entendre ens hem tornat tots bojos!

La Junta Electoral Central i després d'acceptar el recurs presentat per el PSC, el PP, ICV-EUiA i Ciutadans (vamos, els de sempre) ha exigit al Govern de la Generalitat que retiri immediatament el vídeo de la campanya electoral del 25-N, perquè en la seva resolució considera que els vídeos i falques radiofòniques constitueixen una campanya institucional d'incentiu del vot no emparada per la legislació electoral.
Apa home!

Sempre queixant-se que cada vegada vota menys gent i ara resulta que penalitzen un vídeo per incentivar el vot. Ens hem tornat tots bojos?


De fet quan vaig veure aquest vídeo per primera vegada, el primer que em va venir al cap va ser : molt ben estructurat. M’agrada i sobretot  perquè repassa amb encert  molts dels grans moments que hem viscut a Catalunya en els darrers anys. De fet jo hi vaig ser i vaig formar part també en molts d'ells  I per descomptat que després de veure el vídeo i sobre tot d'haver obligat a retirar-lo penso anar a votar amb més empeny.

La campanya del vídeo té com a lema “Jo vaig votar! I consta de diverses preses. A la primera algú diu que ell va recolzar la Constitució del 1998. Després una dona explica que ella va escoltar el “ja sóc aquí” d'en Tarradellas. Una altra diu que ella “vol viure a Europa”. Després un home comenta que va participar en la manifestació per l’Estatut del 77 i un altre i m’agradaria recalcar que aquest ho explica en castellà, diu que va venir a treballar a Catalunya als 60 i s’hi va quedar per sempre. També surt un noi que va viure els jocs olímpics del 92 i un altre que diu que ell va participar a la Diada. I aquí és on als del PP, els de PSC ICV-EUiA i Ciutadans se'ls ennuega  l’assumpte doncs apareixen imatges de la Diada amb milers d'estelades que semblen pel que es veu molestar-los profundament.

A veure,  que el PP i Ciutadans presentin un recurs contra el que sigui sempre que sigui català, ja comença a ser habitual per no dir que pesat. Que el PSC, se li afegeixi a fi de destacar i no desentonar doncs que hi farem, van una mica perduts els xiquets. Ara bé, que els de ICV-EUiA també comencin a agafar la dinàmica de torpedinar els interessos catalans, ja siguin de Convergència per qui tenen una especial fixació o per qualsevol altre raó. Doncs no. No ho entenc.

A títol personal us diré que estic convençuda que si en l’anunci s’haguessin emprat banderes espanyoles, o alguns jugadors de La Roja s’haguessin passejat per Catalunya amb les mateixes, o algun alt càrrec del PP aparegués en l’anunci  jurant la Constitució, la mateixa junta electoral que avui ha tombat aquesta campanya per indigestió d'estelades, hagués rebutjat el recurs.

Apa i Olé! I per si de cas i abans no el retirin del tot, aquí va l’anunci de la campanya.4

             

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada